Distriktsmesterskab for hold 2013

Den 25-27 Oktober afholdte Brønderslev Rideklub Distriktsmesterskaber for hold i dressur. Der var både mesterskab for heste og ponyer. Mesterskabet gik om lørdagen, i La3 og Mb1. Sportsrideklubben Langager stillede også hold for heste, og på holdet bestod af

Sidsel Marie R. Winther på Langagers Lefaro

Josefine Friberg på Langagers Milliano

Pia Uldal Thrane på Bozack

Kirsten Søgaard på Cindy Møgelvang

Dette var ikke det oprindelige hold, men da vi blev ramt af skadede heste, måtte vi finde på noget nyt – og det var meget heldigt at Kirsten ville tage en plads på holdet, selvom vi kom til at stå med det luksus problem, at vi kun havde Mb heste.

Til lodtrækningen om fredagen trak Sidsel nr 11, ud af de 14 hold der var tilmeldt, hvilket vi var meget tilfredse med.

Sidsel var første rytter i aktion, og hun lagde hårdt ud med at vise, at vi ikke kun red for at deltage – men for at vinde! Hun og Lefaro red til overlegne 69,2% og lagde sig derfor i spidsen af klassen. Næste rytter i La3 var Josefine, der desværre fik nogle meget dyre fejl i form af et changement i kontragaloppen. Alligevel blev de belønnet med 67,2%, og Sidsel og Josefine endte som nr 4 og 8 i klassen. SPL lå som nr 2 lige efter Brønderslevs eget hold efter klassen var afsluttet.

Efter en kort pause var det Mb rytternes tur, og Pia var den første af vores Mb ryttere. Desværre var Bozack meget tændt, og det så ikke ud til at være en let opgave at komme rundt på banen. Det gjorde de alligevel ganske fornuftigt, men desværre var der meget stor uenighed blandt dommerne, nemlig 10%!! Det er ikke acceptabelt til et mesterskab, og Pia endte på 62%. Så der var pludselig stort pres på holdets sidste rytter, der efter mange udregninger skulle ride mindst 67% for at placere os i toppen igen.
Mange af opstalderne fra Langager var også kommet for at støtte holdet til det sidste. Kirsten og Cindy var i topform og leverede et imponerende flot Mb1 program, og blev også belønnet med hele 69,5% - hvilket betød at Sportsrideklubben Langager lagde sig i spidsen af konkurrencen! Selvom der stadig var 3 ryttere tilbage efter Kirsten, så ville de ikke kunne ride sig op til os:

Vi havde vundet distriktsmesterskabet for hold 2013!

Til præmieoverrækkelsen fik vi overrakt plaquetter og rosetter, samt dækkener og en check på 2800 kr. - Vi ønsker resten af de placerede hold tillykke, der var spænding til det sidste!

Vi vil også gerne takke vores sponsor team for alt vores nye, flotte udstyr. Horze Aalborg, Skærlund Design, Thrane Erhvervsrengøring og 24Ride var med til at give os plastron nåle, øreringe, armbånd, hårpynt, dækkener og underlag.

Det var en dejlige weekend i et godt selskab :))