Om SPL

Sportsrideklubben Langager med forkortelsen SPL er en rideklub i distrikt 14. Vi blev optaget ved Dansk Rideforbund i april 2007.

Grundlaget for at starte SPL  var at vi var mange konkurrenceryttere med heste opstaldet hjemme eller privat. Vi havde som regel ikke mulighed for at deltage i mesterskab, turneringer mv., da det oftest var rideklubbernes " egne" rytter der fik disse muligheder. Derfor en klub med intension om at så mange som muligt kunne deltage i dissevting. I  dag bliver Langager repræsenteret ved stævner i hele landet samt vi stiller med egne hold til diverse mesterskaber under Dansk Rideforbund.

SPL er en aktiv ”sportsklub” uden undervisning, rideskoledrift eller opstaldning.

Vores mål er at der skal være plads til alle, både bredden og eliten.

Vi har valgt kun at have et aktivitets- /festudvalg. Deres formål er at lave aktiviteter for og med klubbens medlemmer. Udvalget består af både voksne og juniorer.